pompa próżniowa Pompa wyposażona została w obrotowe, poczwórne złącze wlotowe o wejściach 1/2", 1/4" oraz 2 x 3/8", dla umożliwienia równoczesnych połączeń kilku instalacji klimatyzacji. Zapewnia to największy przepływ powietrza i gwarantuje najwyższą wydajność pompy. Jednoczesne korzystanie z kilku wlotów pozwala zwiększyć przepływ nawet 16-krotnie (w stosunku do pomp z jednym wejściem 1/4").
W pompie TEZ 8 zrezygnowano z zaworu balastowego. Zastosowany system wylotowy, wydmuchuje wilgoć bez przerywania operacji tworzenia próżni. Pompa umożliwia podłączenie zwykłego węża ogrodowego do wylotu, w celu odprowadzenia ewakuowanego z układu powietrza na zewnątrz pomieszczenia.
Silnik wyposażony w system „soft startu” zapobiega nadmiernemu zużyciu, zapewniając stabilne uruchamianie pompy nawet w temperaturze otoczenia -40oC.
Wentylator o wysokiej prędkości oraz aluminiowy radiator utrzymują pompę oraz olej w niższej temperaturze, dzięki czemu olej zachowuje swoje wysokie parametry.
Zaawansowany system „anti-suckback” zapobiega zassaniu oleju z pompy w przypadku utraty zasilania i eliminuje konieczność stosowania zaworów zwrotnych oraz innych elementów ograniczających przepływ powietrza.
Zbiornik oleju w pompie TEZ 8 zastąpił system wymiennych kartridży TEZOM. Umożliwia on bieżącą obserwację stanu oleju oraz wymianę oleju (kartridża) w trakcie pracy pompy, bez przerywania operacji opróżniania. Pozwala to zapobiec gromadzeniu się szlamu oraz innych zanieczyszczeń w pompie (szczególnie istotne w instalacjach amoniakalnych lub na bromek litu). Kartridże TEZOM znacznie ułatwiają wymianę oleju w pompie, co jest tym bardziej ważne, że wilgoć obecna w oleju prowadzi do tworzenia się w układzie kwasów, powodujących korozję elementów instalacji. Oczywiście równie niekorzystnie wpływa to na samą pompę. Olej TEZOM jest hydrofobowy, „odpycha” wilgoć i pozostaje suchy. W efekcie nie pieni się i zachowuje swoje właściwości smarne. Jest bardziej wydajny od tradycyjnych olejów, a sama wymiana kartridża zajmuje ok. 5 sekund.
Pompa wyposażona jest w przezroczystą rurkę – wziernik umożliwiającą obserwację przepływającego powietrza pod kątem odpadów, oleju i innych zanieczyszczeń znajdujących się w układzie klimatyzacji. Wbudowany, łatwy w czyszczeniu, filtr zatrzymuje natomiast zanieczyszczenia, które mogłyby przedostać się do pompy.
Automatyczny wyłącznik ciśnieniowy wstrzymuje pracę pompy w przypadku podłączenia do układu, w którym występuje szczątkowe ciśnienie, zapobiegając przypadkowemu zassaniu oleju z układu.